Alegerea “persona doll” si a caracteristicilor acesteia:

Dolls-432

Crearea unei identitati a papusii “persona doll”, depinde de specificul copiilor din grupa, familia lor si particularitatile acestora: 

1. Caracteristicile fizice:

Ce grup etnic reprezinta, culoarea pielii, a parului, forma ochilor, ce dizabilitate are ( ochelari, aparat auditiv, scaun cu rotile ) ce alte particularitati are?

2.  Identitatea etnica si culturala:

    Ce grup etnic reprezinta ( african, asiatic, rom, maghiar, sau alta etnie )?

3.  Statutul socio-economic:

    Ce ocupatie au parintii? Sunt o familie dezavantajata sau bogata?

4.  Stabilirea membrilor familiei:

   Care dintre copii vor fi parintii? Este un copil cu un singur parinte? Este un copil cu bunic/a, matusa, frati/surori? Este in plasament familial si are o asistenta maternale si parintii biologici?

Etape:

Prima povestire:

Imaginati-va o poveste despre papusa cand o aduceti pentru intaia oara in clasa. Spuneti copiilor informatiile de baza: numele papusii, varsta, unde locuieste, spuneti copiilor ca este prima ei zi la gradinita, sa i se ureze “bun – venit!” in grupa lor.

A doua povestire:

Imaginati-va o alta povestire in care sa le spuneti despre “noul lor prieten”. Cine este el/ea, ce s-a intamplat si cum a ajuns la gradinita lor ( s-au mutat, sta la bunici, etc. ) in general tinand cont de experientele copiilor din grupa.

A treia povestire:

In aceasta povestire, dati mai multe detalii despre “noul venit”, introduceti elemente cu privire la prejudecati si “isme”. Introduceti incidente posibile, dar nu uitati nivelul de dezvoltare a copiilor cu care lucrati. Fisa ramane un ghid pe care veti improviza si alte povestiri despre ” persona doll”.

Compuneti povestiri pentru “persona doll”.

1. Povestea despre “persona doll”, trebuie sa contina elemente din viata reala si obijnuita a copiilor, pentru a crea un sens al comunitatii. Ce ii place, care este drumul ei de acasa pana la gradinita, cu cine se intelege, de ce ii este frica?

2. Care sunt particularitatile copiilor cu care sunt necajiti de ceilalti copii-ce le place sa faca/ce refuza?

Ex: Fetita care vrea sa se imbrace numai in pantaloni ca sa se joace cu baietii, nu isi pune ochelarii, ii este rusine sa vorbeasca limba materna, etc.

3. Management-ul conflictelor:

 Care sunt conflictele care se produc in grupa: pe anumite jucarii, este respins de ceilalti copii, vorbeste  ceva lipsit de respect despre anumiti colegi, etc.

4. Introducerea diversitatii prin obiceiuri si traditii diferite in grup:

Cum sarbatoresc Craciunul sau Pastele in Moldova, in Transilvania, Hannuka, Ramadan, Pastele blajinilor.

* Utilizati fisele de inregistrare pentru o coerenta a activitatilor. Metoda va da rezultate in masura in care se va tine cont de toate detaliile.*

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s