Cum să pregăteşti un copil să accepte un nou prieten cu Sindromul Down

Un copil cu Sindromul Down care doreste sa se integreze intr-un grup din gradinita din care face parte, e bine ca persoanele care urmeaza sa ia contact tipul acesta de copii sa fie informati, dar sa fie si explicate intr-un mod adevcat varstei diferențele pe care copii cu care ia contact le vor observa la noul lor coleg . Atunci când copii primesc informatii exacte şi clare de la un adult care stie cum sa trateze diferentele, ei tind natural şi uşor să accepte diferenţele la rândul lor.

O explicație cuprinzătoare și adevcata a Sindromului Down pentru un copil de gradiniță:

Sindromul Down este ceva ce cauzeaza diferențele în care un copil arată și învață. Bebelușii cu Sindromul Down, se nasc cu un cromozom în plus în unele sau toate celulele lor. Cromozomi sunt micuțe fire înauntrul corpului nostru, ei spun cum să crească. Cromozomii spun foarte multe lucruri despre corpul nostru cum ar fi ce culoare poate avea parul nostru, ochii noștrii, cat de mare ar putea fi nasul, dacă vei fi sau nu un bun cântareț și multe alte lucruri .
Când un copil are un cromozom în plus, direcţiile în care corpul lui creşte se amesteca putin. De aceea copii cu Sindromul Down arata putin diferit faţa de ceilalti, gândesc mai greu câteodata şi ei trebuie sa se straduiasca mai mult pentru a învaţa.

Aici este o minunata poveste pentru copii, despre doi copii ce sunt prieteni.

“Prietena mea Isabelle” de Eliza Wolson

Povestea este despre un mic băieţel pe nume Charlie şi prietena lui Isabella şi este bazata pe o poveste reala. De-a lungul zilei, Charlie vorbeşte despre similaritaţile şi diferenţele dintre el şi prietena lui Isabella, care are Sindromul Down. “Alerg repede. Isabelle nu se grabeşte.”, ” Bem suc de mere şi mâncăm Cheerios la micuţa masă roşie cu scaune”.

Înainte de a începe povestea, educatoarea poate ruga copii sa discute daca au auzit vreodată de Sindromul Down, dacă au prieteni sau pe cineva din familia lor cu Sindromul Down. Daca vreunul din copii spune da, încurajeaza-l să împărtăşească ceea ce ştie, folosind asta ca un start de început de conversație, asigurându-te că are loc o completare a informaţiilor acolo unde lipsesc, cât şi ca îsi afirma experienţele.

Dacă nu a auzit niciodată de Sindromul Down, educatoarea poate folosi explicaţia simplă de mai sus începând povestea prin: “Vreau să împărtăşesc o poveste despre o fetiţa cu Sindromul Down şi prietenul ei Charlie.”

Ceea ce este minunat la aceasta poveste, este faptul că ea nu se concentrează pe dizabilitate, mai degraba concentrandu-se pe prietenie.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s