Gelem, Gelem – imnul romilor

Textul imnului în limba romanes

Gelem Gelem lungóne droménsa,
Maladilém shukare Romensa.
Gelem Gelem lungóne droménsa,
Maladilem baxtale romenca.

Oooh, Romalé!
Oooh, chavralé!

Ala voliv lake kale jakha,
Kaj si gugle sar duj kale drakha.
Ala voliv lake kale jakha,
Kaj si gugle sar duj kale drakha.

Oooh, Romalé!
Oooh, chavralé!

Kindem lake lolo dikhlo tursko,
Ni volil man achel latar pusto.
Kindem lake lolo dikhlo tursko,
Ni volil man achel latar pusto.

Oooh, Romalé!
Oooh, chavralé!

Textul imnului în română:

Umblăm, umblăm pe drumurile lungi,
Am întâlnit și romi fericiți.
A, romilor, de unde veniți
Cu corturile și cu copiii înfometați?
Of, romilor! Of, flăcăilor!

Am avut și eu o familie mare,
Mi-a ucis-o Legiunile Negre,
Pe toți i-a ucis, pe bărbați și pe femei,
Între ei și pe copilași.
Of, romilor! Of, flăcăilor!
Deschide-ți, Doamne, porțile cele negre
Să-mi pot vedea familia
Iarăși să merg pe drumurile lungi,
Să întâlnesc rromi fericiți.
Of romilor! Of, flăcăilor!
Sus, romilor, este timpul vostru,
Haideți cu mine, rromi din întreaga lume!
Gura cea neagră și ochii cei negri,
Îi voi iubi precum strugurii cei negri.
Of romilor! Of, flăcăilor!

Leave a Reply

