Metoda Persona Dolls

Acest articol demonstreaza utilitatea metodei “persona doll” intr-o larga varietate de situatii. Papusile “Persona doll” nu sunt jucarii obisnuite pentru joc de rol, mai degraba, sunt un material didactica. Educatorul dezvolta o biografie pentru fiecare papusa, cu o personalitate unica, si propriile interese si caracteristici. Cu grija, sunt alese elementele ce reflecta diversitatea atunci cand este creata biografia papusii, iar detaliile continua sa fie adaugate pe masura ce povestea evolueaza in mod natural pe lunga timpului pentru a reflecta problemele aparute in clasa.

Principalele scopuri ale acestei metode sunt: trezirea inteligentei emotionale, cresterea empatiei, stimularea gandirii in luarea unor decizii, dezvoltarea aptitudinilor in rezolvarea problemelor. Este un minunat instrument pentru a directiona efectiv problemele de tachinare si intimidare si promoveaza de asemenea atitudinea pozitiva cu privire la diversitate. Utilizarea cea mai frecventa pentru “persona doll” intr-o clasa este in special pentru sensibilizarea copiilor la suferinta provocata de excludere, prejudecati sau stereotipuri. In timp ce copii foarte mici nu sunt de obicei constienti de diferente, ei sunt totusi rapizi in absorbirea mesajelor cu subinteles in societate, cu privire la cine este important si cine nu. “Persona dolls” ofera oportunitatea de a include copii invatandu-i sa nu ia parte la excluderea altora si suferinta provocata de excludere.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s